Stona główna Nasz patron
Aktualności
Kalendarium
O nas
Nasi Artyści
Zaprosili nas
Partnerzy
Wydawnictwa
Galeria
Otwarty Tomik Poezji
Księga Gości
Kontakt
 
 
  Realizacja projektu
Komponent III
 
«« powrót  

Marta Poliszot - sopran

Marta Poliszot urodziła się w Krakowie. Edukację muzyczną rozpoczęła w klasie fortepianu w krakowskiej Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Stanisława Wiechowicza. Po jej ukończeniu naukę kontynuuje w Państwowym Liceum Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Krakowie. Równocześnie uczęszcza do Studia Baletowego. Po zdaniu matury rozpoczyna naukę w Studium Wokalno-Aktorskim, skąd w 1997 r. pod koniec II roku nauki zostaje zaangażowana przez Operę i Operetkę w Krakowie do wykonania partii Pepi w operetce Wiedeńska krew J. Straussa. Po tym wyjątkowo udanym debiucie otrzymuje angaż na etat solistki Opery i Operetki w Krakowie, gdzie z powodzeniem występuje do dnia dzisiejszego. Równocześnie nadal kształci głos pod kierunkiem wybitnej śpiewaczki Krystyny Tyburowskiej.

Marta Poliszot śpiewa sopranem koloraturowym oraz posiada bardzo dobre warunki ruchowe, predestynujące ją do wykonywania partii operetkowych i musicalowych. Jak pisze Jowita Dziedzic (recenzentka Gazety Wyborczej) "na scenie czuje się jak ryba w wodzie, każdy jej ruch wykonywany jest z wdziękiem, a głosowe predyspozycje nie pozostawiają żadnych zastrzeżeń", dlatego Teatr Muzyczny w Lublinie nawiązał kontakt z młodą śpiewaczką, powierzając jej (w sezonach 2001/2002 r. oraz 2002/2003 r.) role w operetkach, musicalach i koncertach. Warto tu przytoczyć słowa Andrzeja Z. Kowalczyka (recenzenta lubelskiej gazety Nasze Miasto), który pisze, że ".Marta Poliszot zaprezentowała dwie arie ze śmiechem: Adeli z "Zemsty nietoperza" oraz z "Pericholi". Piękny, dźwięczny sopran brzmiał znakomicie w owych dwóch popisowych "numerach", napisanych jakby specjalnie na koncerty." (Koncert przebojów operetkowych i musicalowych - Teatr Muzyczny w Lublinie, maj 2002 r.)

Marta Poliszot w swoim repertuarze posiada m.in. partie Stasi w Księżniczce Czardasza, Lizy i Cyganki w Hrabinie Maricy E. Kálmána, Mi w Krainie Uśmiechu i Walentyny w Wesołej wdówce F. Lehára, Lia San w Wiktorii i jej huzarze P. Abraháma, Hani w Kuzynku z Księżyca E. Künneke, Oliwii w Błękitnym zamku R. Czubatego, Cajtli w Skrzypku na dachu J. Bocka, Antoni w Człowieku z La Manchy M. Leigha oraz Kasi w Serduszku z lodu M. Lidy. Jej repertuar obejmuje także arie operowe (m.in. G. Donizetti - Linda di Chamounix, W. A. Mozart - Cosi fan tutte, Don Giovanni, G. Rossini - Cyrulik sewilski, G. Verdi - Rigoletto). Równie dobrze czuje się w repertuarze bardziej współczesnym, wykonując arie i piosenki musicalowe najwybitniejszych twórców tego gatunku oraz piosenki międzywojenne.

Współpracuje z Galicyjską Orkiestrą Straussowską "Obligato" oraz Salonową Orkiestrą Zdrojową z Buska Zdroju. Bierze udział w licznych koncertach kameralnych i estradowych. Występuje gościnnie na festiwalach muzycznych: im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju, w Polanicy Zdroju, a także w Krynicy-Zdroju, gdzie w ramach Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury (w 2003 r.) wzięła udział w koncercie promenadowym.

W maju 2005 r. Marta Poliszot otrzymała od Związku Artystów Scen Polskich (Zarząd Główny, Sekcja Teatrów Muzycznych) dyplom uznania za wybitne osiągnięcia w sztuce wokalno-aktorskiej na Scenach Teatrów Muzyczno-Operetkowych, jak również za całokształt pracy artystycznej.

Konrad Szota

Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Adama Szybowskiego. Od 1992 r. do dnia dzisiejszego solista Opery Krakowskiej. Współpracuje z teatrami dramatycznymi.

ważniejsze partie operowe - Bartolo w "Cyruliku Sewilskim", Dandini w "Kopciuszku", Don Giovanni oraz Masetto w "Don Giovannim", Hrabia w "Weselu Figara", Maciej w "Strasznym Dworze", Bordure w "Ubu Rex", Schaunard w "Cyganerii", Crespel w "Opowieściach Hofmanna", Dottor Malatesta w "Don Pasquale", Perczyk w "Skrzypku na dachu", Ferri w "Wiktorii i Jej Huzarze", Ojciec w "Jasiu i Małgosi', Kot w "Och, Pinokio", Frank w "Zemście Nietoperza" itp.

Współtwórca spektaklu i wykonawca roli Vanesia w prapremierze polskiej barokowej opery-intermezza "Larinda e Vanesio" J.A.Hassego, która odbyła się w Krakowie. Spektakl cieszył się powodzeniem w wielu miastach Europy m.in. w Warszawie, Paryżu, Brukseli.

Partie oratoryjne m.in. w 'Mesjaszu' G.F.Haendla, 'Mszy h-moll' J.S.Bacha, "Porach Roku" J.Haydna

Występuje w teatrach operowych w Polsce (Kraków, Łódź, Gdańsk, Warszawa) oraz Niemczech, Holandii, Belgii, Danii, Francji, Szwajcarii.

Zapraszany na liczne koncerty solowe w kraju i zagranicą.

Koncertował w liczących się w Europie festiwalach m.in. w Festiwalu im. Ady Sari w Nowym Sączu, Moniuszkowskim w Kudowie - Zdroju, Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie, Baroque d'Auvergne (Francja), Wieczorach Wawelskich w Krakowie itp.

Oprócz działalności artystycznej aktywnie zajmuje się pracą pedagogiczną.
Od wielu lat aktywny działacz Związku Artystów Scen Polskich.

ANNA WIELGUS - PLEWNIAK

Solistka Opery i Operetki w Krakowie .

Stypendystka międzynarodowych kursów wokalnych w Weimarze i Bayreuth. Od 1982 r. Solistka Opery i Operetki w Krakowie. Studia muzyczne ukończyła w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego, na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie prof. Agaty Młynarskiej - Klonowskiej we Wrocławiu w 1982 r. Swoją karierę zawodową związała z Operą i Operetką w Krakowie, gdzie debiutowała rolą Zuzanny w operze "Wesele Figara"" W. A .Mozarta.
Jej repertuar obejmuje ponad 30 pierwszoplanowych ról solowych w operze i operetce m.inn ; Traviatę G .Verdiego, Amelię w "Balu maskowym" G . Verdiego, Donnę Annę w "Don Giovannim" W. A. Mozarta, Santuzzę w "Rycerskości wieśniaczej" P. Mascagniego, Florię Toscę w "Tosce" G. Pucciniego, Lady Macbet w "Macbecie" G.Verdiego, Abigaille w "Nabucco" G.Verdiego

Współpracowała z Operą w Bydgoszczy, w Szczecinie, (z którymi odbyła tournee m.in doWłoch, na Sycylię i Maltę, gdzie rolą Gildy w operze "Rigoletto" G.Verdiego, uświetniła uroczystość 25-tej rocznicy Odzyskania Niepodległości Malty ) a obecnie z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie śpiewa takie role jak; "Tosca" G.Pucciniego, a także najtrudniejszą w całym repertuarze sopranowym rolę - Lady Macbet w "Macbecie" G. Verdiego.

Jej repertuar obejmuje także pieśni kompozytorów: polskich, rosyjskich, hiszpańskich, francuskich i niemieckich. W roku 1994 brała udział w prestiżowym Festiwalu Muzycznym w Edynburgu, śpiewając III Symfonię - H. Góreckiego.
Od 1994 r. zajmuje się pracą pedagogiczną w szkole muzycznej II stopnia im. M. Karłowicza w Krakowie.

Jest twórcą i organizatorem I Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Mieczysława Karłowicza, którego pierwsza edycja odbyła się w dn. 26-27 października 2006 roku w Krakowie.

Leokadia Sochacka - fortepian

Edukację muzyczną rozpoczęła na Białorusi, gdzie w latach 1979-1990 uczęszczała do elitarnej Szkoły Muzycznej im. Archemczyka, dla dzieci wybitnie uzdolnionych.

W1990 roku rozpoczęła studia muzyczne w Konserwatorium Muzycznym w Mińsku. Od 1991do1996 studiowała w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, na wydziale instrumentalnym, w klasie fortepianu prof. Stańczyka i prof. Kryjaka.

Praktykę zawodową odbyła jako akompaniator solistów w Operze w Mińsku. Koncertuje sama, a także z wokalistami m. in. w Filharmonii Krakowskiej, w Kuwejcie, popularyzując muzykę kompozytorów polskich i obcych.

Jej repertuar obejmuje muzykę dawną, klasyczną, romantyczną i współczesną, zarówno wokalną jak i instrumentalną.

Tadeusz Mitka

- mgr sztuki, art. muzyk. Absolwent krakowskiej Akademii Muzycznej (PWSM-1974), Wydziału Instrumentalnego w klasie Puzonu. Instrumentalista i pedagog. Kompozytor i aranżer. Autor opracowań muzycznych teatralnych i filmowych. Współpracuje z wybitnymi artystami scen teatralnych, operowych i estrady.


Renata Pawlik

(ur. 1979 r. w Krakowie) - absolwentka Wydziału
Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracuje z Filharmonią Krakowską w zakresie audycji umuzykalniających dla dzieci i młodzieży. Prowadzi działalność koncertową na terenie Krakowa, m.in. wzięła udział w koncercie w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyka w Starym Krakowie (2006), w koncertach akademickich, spektaklach i recitalach organizowanych przez Akademię Muzyczną w Krakowie, m. in.: "Sing the song" (wykonanie kompozycji Katarzyny Szwed 2007), koncercie finałowym VIII Letniej Akademii Muzycznej (2006), spektaklu "Bal u Księcia Orłowskiego" -partia Adeli (2005); koncertach muzyki wokalnej XIX wieku oraz arii z oper Mozarta. W ramach Bachakademie Stuttgart wykonała partię I sopranu w Wielkiej Mszy h-moll J.S.Bacha pod kierownictwem Helmutha Rillinga(2003).Wzięła również udział w nagraniu płyty z pieśniami "Cinq mélodies populaires grecques" M. Ravela (Radio Opole 2006). W roku bieżącym brała udział w przesłuchaniach do Atelier Lyrique przy Operze Paryskiej. Jest laureatką Stypendium Twórczego Miasta Krakowa 2007 w dziedzinie muzyka.

 

 
© Światowe Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Jana Pawła II z siedzibą w Krynicy Zdroju.
Realizacja projektu:  Verakom